2013.01.17. 18:28
Beszállítók kiválasztása
A beszállítók a szervezetünk részei, eszerint kezeljük őket.
Beszállítóink kiválasztása
A vállalat igényeit teljes körűen le kell bontani, meg kell határozni a számszerűsíthető paramétereket.
Ilyenek a minőségi paraméterek, árjellemzők, szállítási rugalmasság, gyorsaság, együttműködési készség, és mindezek súlyozása
A beszállítók teljesítményét előzetesen is értékelni kell. Például mintatermék, rendszeraudit, referenciák alapján.
Amint megállapodunk egy partnerrel, folyamatosan értékeljük, különböző szempontok alapján. Az eredményeket a beszállítókkal közölni célszerű, így csökkenhet a beszállítói váltások száma.
Visszacsatolások szükségesek
A folyamatok jóváhagyási rendszeréből, az új vagy módosított termék/technológia/szolgáltatás
fejlesztésének szabályzása során.
A folyamatos minőségfejlesztés (a beszállító által kidolgozott elégedettség értékelés alapján való folyamatos fejlesztés, 8D, folyamatos minőségértékelés – SPC, a kommunikáció értékelése…)
A rendszeres személyes kapcsolati rendszer (látogatások, auditok, tárgyalások…)
Beszállítóval való együttműködés
Beszállítóval szembeni elvárások közlése
– vállalat kontaktszemélyeinek megfelelő szintre hozása (oktatás és megfelelő ismeretek),
– Vevői elvárások és kritikus tényezők meghatározása
– Folyamatképességgel kapcsolatos elvárások és kritikus tényezők körvonalazása
Beszállítóra folytonos fejlesztési tervet kell kidolgozni.
– A beszállító teljes minőségköltségének figyelése
– Minőségi és ciklusidő célok kidolgozása a beszállító teljes egészére
– Korrekciós intézkedések közös megtétele és kiértékelése
Elégedettség értékelő lap főbb kritériumai
1. Korrekt belső adminisztráció
2. Pontos és időben történő kiszállítás
3. A gyártási és munkafolyamatok minősége
4. Termékminőség
5. A kapcsolattartó támogatása és proaktívitása
6. A kapcsolattartó személy elérhetősége
7. Időben adott válaszok a kérdésekre, érdeklődésekre
8. A kérdésekre adott válaszok érthetősége és teljes körűsége
9. A kapcsolattartás aktivitása
10. Általában a kommunikáció
Minőségügyi auditot követő feladatok
Folytonos minőségjavító terv a „Határeset” és „Lehetőség” minősítésű pontokra
Minőségjavító terv megvalósulásának nyomon követése
A vevői audit eredményének összevetése más hasonló adottságú beszállítókkal (Benchmarking)
„Best Practices” átvétele az vevő cégétől, tapasztalatainak beépítése a folytonos minőségjavító tervbe
Az év további 3/4 részében a beszállítók a beszállítói audit helyett önértékelést végeznek
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.