A beszállítók a szervezetünk részei, eszerint kezeljük őket.

Beszállítóink kiválasztása

A vállalat igényeit teljes körűen le kell bontani, meg kell határozni a számszerűsíthető paramétereket.

Ilyenek a minőségi paraméterek, árjellemzők, szállítási rugalmasság, gyorsaság, együttműködési készség, és mindezek súlyozása

A beszállítók teljesítményét előzetesen is értékelni kell. Például mintatermék, rendszeraudit, referenciák alapján.

Amint megállapodunk egy partnerrel, folyamatosan értékeljük, különböző szempontok alapján. Az eredményeket a beszállítókkal közölni célszerű, így csökkenhet a beszállítói váltások száma.

Visszacsatolások szükségesek

A folyamatok jóváhagyási rendszeréből, az új vagy módosított termék/technológia/szolgáltatás

fejlesztésének szabályzása során.

A folyamatos minőségfejlesztés (a beszállító által kidolgozott elégedettség értékelés alapján való folyamatos fejlesztés, 8D, folyamatos minőségértékelés – SPC, a kommunikáció értékelése…)

A rendszeres személyes kapcsolati rendszer  (látogatások, auditok, tárgyalások…)

Beszállítóval való együttműködés

Beszállítóval szembeni elvárások közlése

– vállalat kontaktszemélyeinek megfelelő szintre hozása (oktatás és megfelelő ismeretek),

– Vevői elvárások és kritikus tényezők meghatározása

– Folyamatképességgel kapcsolatos elvárások és kritikus tényezők körvonalazása

Beszállítóra folytonos fejlesztési tervet kell kidolgozni.

– A beszállító teljes minőségköltségének figyelése

– Minőségi és ciklusidő célok kidolgozása a beszállító teljes egészére

– Korrekciós intézkedések közös megtétele és kiértékelése

 Elégedettség értékelő lap főbb kritériumai

1. Korrekt belső adminisztráció

2. Pontos és időben történő kiszállítás

3. A gyártási és munkafolyamatok minősége

4. Termékminőség

5. A kapcsolattartó támogatása és proaktívitása

6. A kapcsolattartó személy elérhetősége

7. Időben adott válaszok a kérdésekre, érdeklődésekre

8. A kérdésekre adott válaszok érthetősége és teljes körűsége

9. A kapcsolattartás aktivitása

10. Általában a kommunikáció

Minőségügyi auditot követő feladatok

Folytonos minőségjavító terv a „Határeset” és „Lehetőség” minősítésű pontokra

Minőségjavító terv megvalósulásának nyomon követése

A vevői audit eredményének összevetése más hasonló adottságú beszállítókkal (Benchmarking)

„Best Practices” átvétele az vevő cégétől, tapasztalatainak beépítése a folytonos minőségjavító tervbe

Az év további 3/4 részében a beszállítók a beszállítói audit helyett önértékelést végeznek

A bejegyzés trackback címe:

https://minosegiranyitas.blog.hu/api/trackback/id/tr95023936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása